Case study: Inchcape Park | Rewitalizacja magazynu w koncept motoryzacyjny
Transformacja wnętrza magazynów na nowoczesną przestrzeń dostosowaną do potrzeb klientów. Połączenie technicznych wymagań serwisu samochodowego z realizacją celów wizerunkowych debiutującego nowego konceptu biznesowego Inchcape Park. Nasz zespół Design & Build odpowiadał za przebudowę i projekt generalnego wykonawstwa.
W Warszawie został otwarty nowy koncept Inchcape, największego niezależnego dystrybutora w branży motoryzacyjnej. To pierwszy obiekt w Polsce, który łączy funkcje multibrandowego salonu oferującego ponad 100 samochodów używanych marek premium z autoryzowanymi serwisami BMW, MINI, Jaguar i Land Rover. Za rewitalizacją starej nieruchomości industrialnej i jej transformacją w nowoczesny showroom i serwis motoryzacyjny stoi nasz zespół Design & Build w ramach platformy Colliers Define.
Kontekst i wyzwania projektowe
Nasz zespół inżynierów zmierzył się z wyzwaniem całkowitej przebudowy i zmiany funkcji magazynowej części kompleksu Logicor Warszawa przy Łopuszańskiej 38B. Na zlecenie właściciela obiektu – funduszu Logicor – blisko 7 tys. mkw. zostało dopasowane do potrzeb najemcy Inchcape Polska – m.in. pod względem dostosowania do aktualnych przepisów technicznych czy przeciwpożarowych, wymiany instalacji, rewitalizacji fasady i generalnego fit-outu przestrzeni showroomu oraz serwisów mechanicznych.
Projekt wymagał innowacyjnego spojrzenia na proces rewitalizacji i zmiany funkcji już istniejącej przestrzeni. Głównym celem było tchnięcie w budynek nowego życia z zastosowaniem zaawansowanych rozwiązań technologicznych, które sprostają wysokim wymaganiom klienta i użytkowników obiektu.
Proces i narzędzia technologiczne
Na etapie Deliver stawiamy na dokładność, odciążenie Klienta z ryzyka usterek i zbędnych wydatków budżetowych. W tym przpadku potrzeby najemcy wymagały dostosowania budynku do obsługi zaawansowanych technologicznie urządzeń. W tym celu przeprowadziliśmy szczegółową ekspertyzę techniczną i pożarową obiektu, która umożliwiła stworzenie projektu kompleksowej przebudowy instalacji zarówno sanitarnych, jak i elektrycznych, włącznie z wymianą oświetlenia.
Fit-out dla branży motoryzacyjnej stanowi pod względem technicznym większe wyzwanie niż, przykładowo, dostosowanie do potrzeb klienta samej tylko powierzchni biurowej. W przypadku Inchcape Park realizacja projektu wymagała od nas uwzględnienia wielu różnych funkcji i przebudowy całego obiektu, włącznie z fasadą.
W procesie rearanżacji biur pod uwagę brana jest jedynie część budynku, która posiada jedną, już jasno określoną funkcję. W tym przypadku etap projektowy wymagał od nas stałej współpracy z całym zespołem Inchcape, a także z dostawcami, by wypracowywane rozwiązania jak najlepiej odpowiadały na niestandardowe wymagania związane z biznesem najemcy. W celu optymalizacji całego procesu stale monitorowaliśmy przebieg realizacji i weryfikowaliśmy, jak projekty sprawdzają się „na żywo”.
Nowa rzeczywistość Inchcape
W wyniku przebudowy budynek magazynowy zyskał funkcję usługową a przestrzeń została podzielona na 5 stref:
- biurowo-administracyjną z salą sprzedażową (ok. 2000 mkw.);
- halę serwisową na 10 stanowisk, z przylegającą do niego strefą przyjęć i magazynem części (ok. 900 mkw.);
- sprzedaży, z halą mieszczącą blisko 100 samochodów (ok. 3000 mkw.);
- szkoleniową dla mechaników (ok. 300 mkw.);
- myjnię z 3 stanowiskami (ok. 300 mkw.).
Strefa szkoleniowa i warsztat zostały wyposażone w liczne rozwiązania takie, jak system wyciągu spalin, instalacja sprężonego powietrza, a także urządzenia typowo warsztatowe m.in. podnośniki, hamownię, przyrządy do kontroli ustawienia świateł czy stanowisko wymiany opon. Wprowadzone zostały również zaawansowane rozwiązania akustyczne w postaci sufitowych wysp akustycznych.
Inchcape Park w Warszawie to obecnie nasz flagowy projekt i kluczowy element strategii rozwoju firmy w Polsce. Zależało nam na możliwie najbardziej zaawansowanych rozwiązaniach technicznych, które wprowadzą oferowane przez nas usługi na zupełnie nowy poziom, odpowiadający na aktualne potrzeby klientów. W Inchcape Park niemal wszystkie procesy, od umawiania wizyt, przez konsultacje, po sam serwis czy płatności, mogą odbywać się zdalnie. Klienci mają również możliwość bezkontaktowego skorzystania z serwisu 24/7, używając w tym celu specjalnych skrytek, tzw. kluczykomatów.