Poradnik: Hybrid Work Insights I | Rozbieżność oczekiwań podczas powrotu do biura

Jak poradzić sobie z rozbieżnością w oczekiwaniach pracodawcy i pracownika podczas powrotu do biura? Konsultanci ds. środowiska pracy z Colliers Define opracowali przystępny poradnik, który analizuje problem różnych potrzeb w kwestii pracy zdalnej oraz poziomu jej elastyczności. Publikacja w oparciu o dane proponuje skuteczne sposoby na wypracowanie efektywnego modelu pracy.

Jakie wyzwania napotykamy w pracy hybrydowej?

Wdrażanie pracy hybrydowej to proces, który wiąże się z koniecznością wprowadzenia zmian na wielu poziomach organizacji. W każdej z firm, które zdecydowały się na taki model, przybiera on nieco inną formę – w zależności od specyfiki pracy i kultury organizacyjnej. Wspólne jest jednak doświadczenie tego, że w miarę krystalizowania się zasad pracy hybrydowej, organizacje, które się na nią zdecydowały, zaczynają mierzyć się z różnymi trudnościami.

Do głównych wyzwań modelu hybrydowego należą:

  • Rozbieżność oczekiwań pracodawcy i pracownika dotyczących pracy zdalnej i poziomu elastyczności
  • Zachęty do pracy w biurze nie działają wcale lub dają jedynie krótkotrwałe efekty
  • Trudności związane z wypracowaniem modelu hybrydowego oferującego elastyczność i jednocześnie zapewniającego sprawne i efektywne funkcjonowanie zarówno zespołu, jak i całej firmy

Do kogo kierujemy poradnik?

Wiedza zawarta w niniejszej publikacji będzie przydatna dla kadry zarządzającej, w szczególności zarządom i prezesom podejmującym decyzje o modelu pracy organizacji, dyrektorom HR i menedżerom zarządzającym rozproszonymi zespołami. Poradnik pomoże zrozumieć, jak podejść do rozwiązania problemu rozbieżnych oczekiwań i wypracować model pracy, który pogodzi potrzeby obu stron.

Z poradnika dowiecie się:

  • z czego wynikają rozbieżności potrzeb pracowników i organizacji,
  • jakie są dwie dominujące narracje pracy zdalnej – pracownicza oraz menedżerska,
  • od czego zależy, czy pracownicy będą chcieli pojawiać się w biurze,
  • jakie kroki mogą podjąć menedżerowie, aby pogodzić potrzebę elastyczności ze sprawnym funkcjonowaniem firmy,
  • jak podejść do budowania mądrego modelu współpracy rozproszonej.

Pobierz przewodnik i uzyskaj dostęp do najnowszej wiedzy na temat środowiska pracy i projektowania biur

Jeśli na stronie nie wyświetla się przycisk „Pobierz przewodnik”, wyczyść ciasteczka w przeglądarce lub
pobierz przewodnik z tej strony

Więcej