ABC projektowania powierzchni biurowych

Planowanie i aranżacja przestrzeni biurowych stawia wiele wyzwań, szczególnie w obliczu modelu pracy hybrydowej. Sprawdź, jakie narzędzia możesz wykorzystać w metodologii kształtowania środowiska pracy, aby usprawnić ten proces. Projektowe ABC pomoże zrozumieć i zadbać o kontekst społeczny, przestrzenny i technologiczny.

Z artykułu Karoliny Dudek dowiesz się:

  • jak przygotować się do projektowania nowego biura
  • jak dopasować środowisko pracy do oczekiwań i potrzeb poszczególnych zespołów
  • jak w przemyślany sposób zaplanować trzy wymiary środowiska pracy – technologiczny, przestrzenny i społeczny
  • jak określić, jakiego rodzaju przestrzenie powinny się znaleźć w biurze i w jakiej liczbie oraz jak rozlokować je względem siebie
  • w jaki sposób powyższe komponenty wspomagają projektowanie biur hybrydowych

Projektowe ABC składa się z trzech elementów:

A oznacza activity-based working, czyli zadaniowy układ przestrzeni – koncepcja ta polega na tworzeniu w biurze różnorodnych powierzchni, które będą odpowiadać charakterystyce stylu pracy zespołów i pojedynczych pracowników.

Z kolei B to bytes – czynniki technologiczne, bricks – aspekt przestrzenny, behaviors – kontekst społeczny i brand – kultura i wartości firmy. Są to ważne komponenty, które należy wziąć pod uwagę, aby skutecznie wprowadzić model pracy w zadaniowym układzie przestrzeni.

C oznacza collaborate, concentrate, communicatecontemplate – to czasowniki, które pozwolą dopasować daną strefę do jej przeznaczenia. W biurze muszą znaleźć się różne przestrzenie – w zależności od potrzeb użytkowników. Stosowanie się do tych wytycznych uporządkuje proces planowania i aranżowania powierzchni biurowej.

Projektowanie nowoczesnych powierzchni biurowych to bardzo złożony proces, składający się z wielu etapów, w który zaangażowanych jest wielu interesariuszy. Dlatego odpowiednie zaplanowanie koncepcji przyszłego biura, uwzględniające różnorodne potrzeby jest kluczową kwestią dla powodzenia tego typu złożonych przedsięwzięć.

Karolina Dudek Associate Director, Colliers Define

Więcej w pełnym artykule autorstwa Karoliny Dudek, ekspertki Colliers Define, który pojawił się na łamach Real Estate Magazine.

Przeczytaj tutaj: https://www.realestatemagazine.pl/artykul/abc-projektowania-powierzchni-biurowych.

Więcej